အာလုံး စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းတို႕ႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ

Sunday, January 3, 2016

“အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း”

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၳိၿမိဳ႕၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္မွာ
သီတင္းသံုးေတာ္မူေနစဥ္တုန္းက ညတစ္ညရဲ႕
သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ အနာထပိဏ္သူေဌးကေန
ဘဝေျပာင္းသြားတဲ့ အနာထပိဏ္နတ္သား
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ ေရာက္လာၿပီး သူေလွ်ာက္ထားလိုတဲ့
စကားေတြ ေလွ်ာက္ထားသြားခဲ့ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့...

“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္သား ရဟန္းေတာ္ေတြ
အားလံုးထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ဟာ
ပညာဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ၊ သီလဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ၊
ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးမွဳဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ
အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
သံသရာတစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺာန္နန္းကို
အၿပီးတိုင္ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူၾကတဲ့
ရဟန္းေတာ္ေတြ အားလံုးထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္သည္သာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး
ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား။”

အနာထပိဏ္နတ္သားရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က လံုးဝ ျငင္းဆန္ျခင္း မျပဳဘဲ
သေဘာတူလက္ခံခဲ့တဲ့အတြက္ “ရဟန္းအားလံုးထဲမွာ
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ဟာ အသာဆံုး၊
အျမတ္ဆံုးပဲ”၊ “အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟန္းျမတ္ဟာ
အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္းပဲ”ဆိုတဲ့စကားဟာျမတ္စြာဘုရားရွင္
အတည္ျပဳၿပီးသားစကား ျဖစ္သြားပါတယ္။

ေလာကမွာရွိရွိသမွ် ရဟန္းေတာ္ေတြ အားလံုးထဲမွာ
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ဟာ အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း
ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္ထက္ ပညာပိုႀကီးပါတယ္၊
အက်င့္ပိုထူးပါတယ္ လို႔ ႏွိဳင္းယွဥ္စရာ၊
အစားထိုးစရာ၊ ထပ္တူျပဳစရာ တျခားရဟန္း
မရွိေတာ့လို႔ပါပဲ။

အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္နဲ႔ လဲလွယ္သင့္၊
လဲလွယ္ထိုက္တဲ့ တျခားရဟန္း ေလာကမွာ
မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္ဟာ အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း ျဖစ္ရပါတယ္။

သိစရာအားလံုးကို အကုန္အစင္ အႂကြင္းအက်န္မရွိ
သိျမင္ေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလြဲရင္
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ဟာ ေလာကမွာ
ပညာဉာဏ္ အႀကီးမားဆံုးပါပဲ။

ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ တရားသေဘာေတြဆိုတာ
အသာထား၊ လူေတြရဲ႕ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့
႐ုပ္ဝတၱဳေတြကို သိစြမ္းႏိုင္တဲ့ ပညာဉာဏ္အရာမွာေတာင္
ဘယ္သိပၸံ ပညာရွင္မွ လိုက္မမီႏိုင္ေလာက္ေအာင္
အ့ံမခန္း ထက္ျမက္လွပါတယ္။

တစ္ကမၻာလံုး တစ္ၿပိဳင္တည္း မိုးရြာသြန္း
ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ “မဟာသမုဒၵရာထဲက်တဲ့
မိုးေရေပါက္က ဘယ္ေလာက္ အေရအတြက္ရွိတယ္။
ေျမႀကီးေပၚက်တဲ့ မိုးေရေပါက္က ဘယ္ေလာက္
အေရအတြက္ ရွိတယ္၊ ေတာင္ေပၚက်တဲ့
မိုးေရေပါက္က ဘယ္ေလာက္ အေရအတြက္ရွိတယ္”
လို႔ ဂဏန္းထိုး တင္ျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္
တစ္ကမၻာလံုးက မိုးေရေပါက္ေတြကို တစ္ခ်ိန္တည္း၊
တစ္ၿပိဳင္တည္း ေရတြက္ျပႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ ေတာ္လွပါတယ္၊ ထက္လွပါတယ္
ဆိုတဲ့ ဘယ္သိပၸံပညာရွင္မွ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္လို ေရတြက္မျပႏိုင္ပါဘူး။
တကယ္လို႔ ေရတြက္ျပႏိုင္ရင္လည္း စက္အားကိုးနဲ႔ပဲ
ခလုတ္ႏွိပ္ ေရတြက္ျပႏိုင္မွာပါ။
စက္အကူအညီမပါဘဲ စိတ္သက္သက္၊
ဉာဏ္သက္သက္နဲ႔ေတာ့ ေရတြက္ျပႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္တဲ့
အခ်ိန္ မိမိကို အျမဲျပဳစုလုပ္ေကြၽးမယ့္ ရဟန္းတစ္ပါး
ေရြးခ်ယ္ဖို႔ သံဃာပရိသတ္ကို မိန္႔ေတာ္မူေတာ့
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္က မိမိ
အျမဲျပဳစုလုပ္ေကြၽးမယ့္အေၾကာင္း အရင္ဦးေအာင္
ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ အဲဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က...

“ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ငါဘုရားကို သင္ခ်စ္သား
အျမဲျပဳစုလုပ္ေကြၽးဖို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သင္ခ်စ္သား ေနေလရာ
အရပ္တိုင္းဟာ တကယ့္ကို တရားမဆိတ္သုဥ္းတဲ့
ေနရာ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ဟုတ္တယ္ေလ။
သင္ခ်စ္သားရဲ႕ အဆံုးအမ ၾသဝါဒဟာ ငါဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမၾသဝါဒနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ သင္ခ်စ္သားမွာ ငါဘုရားကို အျမဲျပဳစု
လုပ္ေကြၽးဖို႔ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။”

လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီး အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ အျမဲျပဳလုပ္လိုခြင့္ကို
ပယ္ျမစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

သာသနာအတြက္ အားကိုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ဉာဏ္စြမ္း ဉာဏ္စ ထက္ျမက္ၿပီး စာေပပရိယတ္ကို
တကယ္ လိုလိုလားလား ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့
တပည့္ရဟန္း၊ သာမေဏေတြကို ဆရာဘုန္းႀကီးေတြက
ကိုယ့္အနားမွာ အျမဲေနခိုင္းၿပီး ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥေတြကို
အခ်ိန္ျပည့္ လုပ္ခိုင္းတာမ်ိဳး လံုးဝ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္
ဆိုတာ ဒီအျဖစ္အပ်က္က သက္ေသျပေနပါတယ္။
ဆရာသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ဆိုတာ
ကိုယ့္တပည့္ကို ကိုယ့္အက်ိဳးအတြက္ အသံုးမခ်ဘဲ
အမ်ားအက်ိဳး၊ သာသနာ့အက်ိဳး အတြက္ပဲ
အသံုးခ်သင့္ပါတယ္။ မိဘေတြလည္း သားသမီးေတြ
အေပၚ နည္းတူ သေဘာထားရမွာပါပဲ။

အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ အဆံုးအမဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕
အဆံုးအမနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ေနတာကိုၾကည့္ရင္
အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ဉာဏ္ပညာ
သိပ္ႀကီးမားတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

အခ်ိန္ၾကာၾကာ၊ တရားရွည္ရွည္ ေဟာရလို႔
ျမတ္စြာဘုရား ခါးေညာင္းေတာ္မူၿပီဆိုရင္
“ငါဘုရား ခါးေညာင္းတယ္၊ ခါးဆန္႔လိုက္ဦးမယ္၊
ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ ဆက္ေဟာလိုက္ပါဦး”
လို႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး တရားေဟာပလႅင္ေနာက္ကြယ္က
သီးသန္႔အခန္းငယ္ေလးထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရား
ခါးဆန္႔လဲေလ်ာင္းၿပီး အေညာင္းအညာ
ေျဖေတာ္မူရပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား ခါးေညာင္းေျဖေနခ်ိန္း၊ ခါးနာ
သက္သာေအာင္ လဲေလ်ာင္းေနခ်ိန္မွာ
အရွင္သာရိပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာလက္စ
တရားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေျပာလိုတဲ့ အဓိပၸာယ္
အတိုင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား သံုးႏွဳန္းလိုတဲ့
စကားလံုးအတိုင္း တစ္သေဝမတိမ္း ေရွ႕ဆက္
ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

မိမိေဟာလိုတဲ့အတိုင္း ေဟာေနတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕
တရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကန္႔လန္႔ကာ
ေနာက္ကြယ္ကေန ခါးေညာင္းေျဖေနရင္း
ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ေလးေလးစားစား
နာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ခါးေညာင္းေျပၿပီး၊ ခါးနာသက္သာၿပီဆိုတာနဲ႔
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္သာရိပုတၱရာ
ေဟာလက္စတရားကို ေရာက္ရာေနရာကေန
ေရွ႕ဆက္ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေနဆဲတရားကို ျမတ္စြာဘုရား
အလိုက် ခြၽတ္စြပ္ဆက္ေဟာႏိုင္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ဉာဏ္ပညာေတာ္ကေတာ့
အ့ံမခန္း ႀကီးက်ယ္လွပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ခုနစ္ဝါေျမာက္ တာဝတႎသာ
နတ္ျပည္မွာ ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး အဘိဓမၼာတရား
ေဟာၾကားေတာ္မူတုန္းက ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း
ဆြမ္းခံခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ နိမၼိတဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို
တရားဆက္ေဟာခိုင္းထားခဲ့ၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ကေတာ့
လူ႔ျပည္ဆင္း၊ အေနာတတ္အိုင္မွာ ေရခ်ိဳး၊
ေျမာက္ကြၽန္းကို ဆြမ္းခံႂကြ၊ အေနာတတ္အိုင္
ကမ္းနံေဘးမွာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီး ေန႔သန္႔စင္ဖို႔
(ေန႔ပိုင္း သီတင္းသံုးဖို႔) အတြက္ စႏၵကူးေတာကို
ႂကြေတာ္မူပါတယ္။

စႏၵကူးေတာမွာ ေန႔သန္႔စင္ေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို
အရွင္သာရိပုတၱရာက ေဝယ်ာဝစၥ လာေရာက္
ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ
ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ၿပီးတာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
အဲဒီေန႔တစ္ေန႔တာ နတ္ျပည္မွာ ေဟာခဲ့တဲ့
အဘိဓမၼာတရားအက်ယ္ကို အက်ဥ္းဆံုးခ်ဳပ္ၿပီး
အရွင္သာရိပုတၱရာကို နမူနာနည္းေပး
ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္နည္းေပးတဲ့ အဘိဓမၼာ
တရားကို အရွင္သာရိပုတၱရာက ကမ္းနားမွာ ရပ္ၿပီး
မဟာသမုဒၵရာကို လက္ဆန္႔ၫႊန္ျပခံရသလို
နည္းအက်ယ္ရၿပီး နည္းရာေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ၊
နည္းေသာင္းသိန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ အက်ယ္တဝင့္
ခ်ဲ႕ထြင္ သိျမင္ေတာ္မူသြားပါတယ္။

မိမိအက်ယ္ခ်ဲ႕သိတဲ့ အဘိဓမၼာတရားကို လင္းႏို႔သား
ငါးရာဘဝတုန္းက အဘိဓမၼာတရား နာၾကားခဲ့ဖူးတဲ့
အတူေန တပည့္ရဟန္း ငါးရာကို မက်ဥ္းမက်ယ္
အလယ္အလတ္နည္းနဲ႔ ေန႔စဥ္ ျပန္ေဟာျပပါတယ္။
“အဘိဓမၼာပိဋကတ္” ဆိုၿပီး ဒီကေန႔
ေလ့လာေနၾကတဲ့ အဘိဓမၼာတရားဟာ ျမတ္စြာ
ဘုရားအလိုက် အရွင္သာရိပုတၱရာ ျပန္ေဟာျပ
ထားတဲ့ တရားေတြပါပဲ။

ျမတ္စြာဘုရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာျပတဲ့တရားကို
ျမတ္စြာဘုရား အက်ယ္ေဟာခဲ့တဲ့အတိုင္း
ထပ္ထူထပ္မွ် ထိုးထြင္းခ်ဲ႕ထြင္ သိျမင္ႏိုင္တဲ့
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ႕
ဉာဏ္ပညာေတာ္ႀကီးကေတာ့ လူသားေတြ
မဆိုထားနဲ႔၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြေတာင္
ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ လိုက္မမီႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလြန္းလွပါတယ္။

ဒါေတြေၾကာင့္လည္း အနာထပိဏ္နတ္သားက
“ပညာဂုဏ္အားျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာသာ
အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးရဟန္း၊ အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း”
လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း
အတည္ျပဳခဲ့တာပါ။

တစ္ခါေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေဒသစာရီ
လွည့္လည္ရင္း စတုဒိသာ႐ံုတစ္ခုမွာ မက်န္းမမာ
ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီ စတုဒိသာ႐ံုက ကပ္လွဴတဲ့ဆြမ္းကို
တစ္ရက္သာ ဘုဥ္းေပးၿပီး ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ့ ဆြမ္း
လံုးဝ ဘုဥ္းမေပးေတာ့ဘဲ ဆြမ္းအငတ္ခံေတာ္မူပါတယ္။

ေန႔ရက္မ်ားစြာ စတုဒိသာေကြၽးတဲ့
အလွဴမ႑ပ္ႀကီးေတြမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြအေနနဲ႔
တစ္ရက္သာ အလွဴခံခြင့္၊ တစ္ရက္သာ
ဆြမ္းစားခြင့္ရွိတဲ့အတြက္ ဝိနည္းဥပေဒေတာ္ကို
ေလးစားလိုက္နာတဲ့အေနနဲ႔ အခုလို အရွင္သာရိပုတၱရာ
ဆြမ္းအာဟာရ ျဖတ္ေတာက္ထားလိုက္တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရား သိသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ မက်န္းမာရင္
ေန႔စဥ္ အလွဴခံ ဘုဥ္းေပးႏိုင္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း
ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

ေတာအုပ္တစ္ခုမွာ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္နဲ႔အတူ
သီတင္သံုးေတာ္မူခဲ့စဥ္တုန္းက အရွင္သာရိပုတၱရာမွာ
ေလနာေရာဂါျဖစ္ၿပီး အျပင္းအထန္ ဒုကၡေဝဒနာ
ခံစားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ လူ႔ဘဝတုန္းက ေလနာေရာဂါ
ျဖစ္ရင္ ေထာပတ္၊ ပ်ားရည္၊ သၾကား စသည္နဲ႔
ေရာစပ္ခ်က္ထားတဲ့ ႏို႔ဃနာထမင္းစားၿပီး
ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းခဲ့ဖူးေၾကာင္း အရွင္သာရိပုတၱရာ
ေျပာျပတဲ့အတြက္ ေနာက္ရက္မွာ ႏို႔ဃနာထမင္း
ရကိုရရမယ္ ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔
အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ဆြမ္းခံထြက္ေတာ္မူပါတယ္။

အရွင္ျမတ္ႏွစ္ပါး စကားေျပာသံကို ၾကားရတဲ့
႐ုကၡစိုးနတ္က ဆြမ္းခံအိမ္တစ္အိမ္က
သားတစ္ေယာက္ကို ဝင္ပူးၿပီး
ႀကိဳေျပာထားတဲ့အတြက္ အဲဒီေန႔မွာ
အဲဒီအိမ္ကေန ႏို႔ဃနာဆြမ္း အလွဴခံရရွိေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ႏို႔ဃနာဆြမ္းကို အရွင္သာရိပုတၱရာ
လံုးဝ ဘုဥ္းေပးေတာ္မမူပါဘူး။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က
ၾကားခံဒလံလုပ္ၿပီး ႏွဳတ္ႁမြက္တိုက္တြန္းလို႔ ရလာတဲ့
ဆြမ္းမို႔ ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူးဆိုၿပီး အာလယျပတ္
ပယ္ျမစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာ လံုးဝ လက္မခံတဲ့ အဲဒီ
ႏို႔ဃနာဆြမ္းကို အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ေျမႀကီးေပၚ
စြန္႔သြန္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ႏို႔ဃနာဆြမ္း
ေျမႀကီးေပၚက်တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕
ေလနာေရာဂါယူပစ္သလို လံုးဝေပ်ာက္ကင္းသြားပါတယ္။
ေနာက္ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကာ ပရိနဗၺာန္စံတဲ့တိုင္ေအာင္
ေလနာေရာဂါ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။

ဝိလာနရဟန္းေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ညစာထဲမွာ
အက်ံဳးဝင္တဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စားဖြယ္၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
ေသာက္ဖြယ္ေတြကို က်န္းမာေရး အေၾကာင္းျပ၊
ေဆးမစားခင္ အစာခံတာ အေၾကာင္းျပၿပီး
မြန္းလြဲပိုင္းစားေတာ့၊ ေသာက္ေတာ့မယ္ၾကံတိုင္း
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ကို အထူး
သတိရသင့္ပါတယ္။ စာက်က္ရတာ၊ စာျပန္ရတာကို
အေၾကာင္းျပ၊ လုပ္အားေပးရတာ၊ ေဝယ်ာဝစၥ
လုပ္ရတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး ေလးေလးလံလံ
စားဖြယ္ေတြ၊ ဆြမ္းအစစ္ႀကီးေတြကို မြန္းလြဲပိုင္းမွာ
အပီကိုင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္
သတိရသင့္တာေပါ့။

ဥကို အသက္ေပးကာကြယ္တဲ့ ရစ္မလို၊ ၿမီးဆံကို
အသက္ေပးေစာင့္ေရွာက္တဲ့ စာမရီသားေကာင္လို
ဝိနည္းစည္းကမ္းကို အသက္ေပးလိုက္နာတဲ့
အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္
သီလကေတာ့ ေနာင္လာေနာက္သား သီလ
ျမတ္ႏိုးသူေတြအတြက္ စိတ္ထက္သန္စရာ
အားေဆးႀကီးတစ္ခြက္ပါပဲ။

ဒါေတြေၾကာင့္လည္း အနာထပိဏ္နတ္သားက
“သီလဂုဏ္အားျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာသာ
အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးရဟန္း၊ အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း”
လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း
အတည္ျပဳခဲ့တာပါ။

တစ္ခါေတာ့ အခန္႔မသင့္လို႔ သကၤန္းဝတ္ပံု
မညီမညာျဖစ္ေနတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ခုနစ္ႏွစ္
အရြယ္ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား
သကၤန္းဝတ္တာ မညီပါလား” လို႔
ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ဝတ္ၿပီး
“ဒီေလာက္ဆို အဆင္ေျပပါၿပီလား ဆရာ”
လို႔ ကိုရင္ေလးကို လက္အုပ္ခ်ီ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးပါတယ္။
“ဒီေန႔မွ ကိုရင္ျဖစ္တဲ့ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေလးကပဲ
ဆံုးမလာပါေစ၊ အဲဒီ အဆံုးအမကို ဦးထိပ္တင္
ခံယူပါတယ္” လို႔လည္း က်ဴးရင့္ခဲ့ပါတယ္။

လူႀကီးဆံုးမတာကို လူငယ္ေတြ အလြယ္တကူ
ခံယူေလ့ရွိေပမယ့္ လူငယ္က အမွားျပင္ေပးတာကိုေတာ့
လူႀကီးေတြ အလြယ္တကူ ခံယူေလ့မရွိပါဘူး။
လူငယ္က ေစတနာနဲ႔ အမွားျပင္ေပးတာကို
“သူနားမလည္းလို႔ ေျပာတာပါ။
သူမရင့္က်က္ေသးလို႔ ေျပာတာပါ” ဆိုၿပီး
ခြင့္လႊတ္သလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ကိုယ့္အမွားကို
ဇြတ္အတင္း အမွန္လုပ္ပစ္တတ္ၾကပါတယ္။
ကိုယ့္ထက္ အသက္ငယ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက
ဘုရားအလိုက် အမွားျပင္ေပးတာကိုပဲ စြပ္စြဲ
သေယာင္ေယာင္၊ ေစာ္ကားသေယာင္ေယာင္
သတ္မွတ္ၿပီး လံုးဝ လက္မခံတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အို
လူဝတ္ေၾကာင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

အရွင္အႆဇိရဲ႕ တရားကို နာၿပီး ေသာတာပန္
ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ
ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က စၿပီး အသက္ထက္ဆံုး
အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္း အရွင္အႆဇိရွိရာအရပ္ကို
ရည္မွန္း လက္အုပ္ခ်ီရွိခိုးၿပီးမွ အရွင္အႆဇိရွိရာ
ဘက္ကို ဦးေခါင္းထား အိပ္ေလ့ရွိပါတယ္။

ေလာကမွာ ဘယ္အသိတရားမဆို ဆရာနဲ႔
ကင္းၿပီး ရ႐ိုးထံုးစံ မရွိပါဘူး။ သက္ရွိဆရာျဖစ္ျဖစ္၊
သက္မဲ့ဆရာျဖစ္ျဖစ္၊ ဆရာတစ္ဦးဦးရဲ႕ တိုက္႐ိုက္
သင္ၾကားေပးမွဳ၊ သို႔မဟုတ္ တျဖည္းျဖည္း
ရင့္က်က္လာခဲ့ရတာပါ။ သံသရာ ဇာတ္သိမ္း
ဒုကၡၿငိမ္းတဲ့အထိ အသိဉာဏ္အလင္းဖြင့္ေပးတဲ့
ဆရာဆိုရင္ေတာ့ ေက်းဇူးအႀကီးမားဆံုးျဖစ္လုိ႔
မီးပူေဇာ္တဲ့သူ မီးကို မျပတ္ေတာက္ေစသလို
ေက်းဇူးရွင္ ဆရာကိုလည္း မျပတ္ဦးတိုက္
ပူေဇာ္ေနသင့္ပါတယ္။

ဆြမ္းခံခ်ိန္ေရာက္လို႔ ရဟန္းသာမေဏေတြ ၿမိဳ႕တြင္း၊
ရြာတြင္း ဆြမ္းခံႂကြသြားၾကၿပီဆိုရင္ အရွင္သာရိပုတၱရာ
မေထရ္ျမတ္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္လံုး လွည့္လည္
ၾကည့္႐ွဳၿပီး တံျမက္မလွည္းရေသးတဲ့ ေနရာေတြ
တံျမက္လွည္း၊ ေနကုန္ေနတဲ့ ေသာက္ေရအိုး၊
သံုးေရအိုးေတြ ေရျဖည့္၊ ေနရာတက် မထားတဲ့ ခုတင္၊
ကုလားထိုင္ စတဲ့ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းေတြ
ေနရာတက် သိမ္းဆည္း၊ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့
သန္႔ရွင္းေရးေတြ၊ ေဝယ်ာဝစၥေတြ တစ္ခုမက်န္
လိုက္လုပ္ၿပီးမွ ေနာက္ဆံုး ဆြမ္းခံႂကြေတာ္မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔အတူ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ
ခရီးေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူၾကတဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း
“ငါဘုရားလက္်ာရံပဲ” ဆိုၿပီး ေရွ႕ဆံုးကေန
ဘုရားနား ကပ္မလိုက္ဘဲ သံဃာ့ပရိသတ္
ေနာက္ပိုင္းကေန ေျဖးေျဖးေႏွးေႏွး လိုက္ပါလာၾကတဲ့
နာမက်န္းရဟန္းေတြ၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုရဟန္းေတြကို
လိုအပ္တာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးရင္း
သံဃာ့ပရိသတ္ ေနာက္ဆံုးကေန အရွင္သာရိပုတၱရာ
လိုက္ပါေတာ္မူပါတယ္။

သားႀကီးတို႔၊ တပည့္ႀကီးတို႔ဆိုတာ မိဘတို႔၊
ဆရာသမားတို႔ရဲ႕ လက္လႊဲရေလာက္ေအာင္
အားကိုးထိုက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ
ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
ပီသဖို႔ဆိုတာကလည္း အမိန္႔ေပးေန႐ံု၊
လမ္းၫႊန္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ေတြကို လူျမင္ရာ ေရွ႕နားကေနပဲ
ျဖစ္ျဖစ္၊ လူကြယ္ရာ ေနာက္နားကေနပဲျဖစ္ျဖစ္
ေစတနာပါပါ၊ ေမတၱာျပည့္ျပည့္နဲ႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္
လုပ္ေဆာင္သြားတတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။

တစ္ခါေတာ့ၿမိဳ႕တြင္းေခတၱႂကြေနတဲ့ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးရဲ႕
မုန္႔ေဝစုကို အဲဒီရဟန္းငယ္ ေနအေတာ္ႀကီး ျမင့္တဲ့အထိ
ေက်ာင္းျပန္ေရာက္မလာတဲ့အတြက္ မုန္႔ေဝစုယူထားတဲ့
ရဟန္းေတာ္ေတြက အရွင္သာရိပုတၱရာကို
ဆက္ကပ္လိုက္ၾကပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ
အဲဒီမုန္႔ ဘုဥ္းေပးၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ အဲဒီ ရဟန္းငယ္
ေက်ာင္းျပန္ေရာက္လာပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြက “ငါ့ရွင္ရဲ႕ မုန္႔ကို အရွင္သာရိပုတၱရာ
ဘုဥ္းေပးလိုက္ၿပီ” လို႔လည္း ေျပာေရာ၊
အဲဒီ ရဟန္းငယ္က “ဪ... ေလာကမွာ
အေကာင္းမႀကိဳက္တဲ့သူရယ္လို႔ ဘယ္ရွိပါ့မလဲ”
လို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ေစာင္းခ်ိတ္ၿပီး
ကဲ့ရဲ႕စကား ဆိုလိုက္ပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း သံေဝဂအႀကီးအက်ယ္
ရၿပီး အဲဒီေန႔ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ မုန္႔ခဲဖြယ္ကို
လံုးဝ မဘုဥ္းေပးေတာ့ပါဘူး။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ
ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးရင္ မုန္႔သစ္သီး စတဲ့ ခဲဖြယ္
ဘုဥ္းေပးၾကတာ အစဥ္အလာ ထံုစံ ျဖစ္ေနေပမယ့္
အရွင္သာရိပုတၱရာကေတာ့ ဘယ္ေလာက္
ေကာင္းျမတ္တဲ့ ခဲဖြယ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္
ရင္းႏွီးတဲ့ ဒကာ၊ဒကာမကပဲ ကပ္ကပ္
လံုးဝ ဘုဥး္ေပးေတာ္မမူေတာ့ပါဘူး။

႐ုတ္တရက္ ၾကည့္လိုက္ရင္ “စိတ္ဆိုးတတ္လိုက္တာ၊
စိတ္ေကာက္တတ္လိုက္တာ” လို႔ ထင္ရေပမယ့္
အရွင္သာရိပုတၱရာမွာ ေဒါသကိေလသာ လံုးဝ
မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ
စိတ္ဆိုးစရာ၊ စိတ္ေကာက္စရာ၊ စိတ္ညစ္စရာ၊
စိတ္ပ်က္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးအေပၚ
ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အားလံုးအေပၚ သည္းခံႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မုန္႔ခဲဖြယ္ လံုးဝ ဘုဥ္းမေပးေတာ့တာဟာ
အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ျပတ္သားမွဳပါ။ ကိုယ္ႏွဳတ္
အမူအရာမွာ ကိေလသာ အရိပ္အေယာင္သန္းတာကို
လံုးဝ မလိုလားတဲ့ တိက်ျပတ္သားမွဳပါ။
သံေယာဇဥ္ႏြယ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ႐ြံရွာစက္ဆုပ္တဲ့
ခိုင္မာတိက်ျပတ္သားမွဳပါ။

သံေယာဇဥ္ျပတ္တာကို ေမတၱာကင္းမဲ့တယ္လို႔
သံေယာဇဥ္ေပ်ာ္ ကိေလသာသမားေတြက
ကဲ့ရဲ႕႐ွဳတ္ခ်ၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ သံေယာဇဥ္
ျပတ္တာဟာ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕
ကိေလသာၿငိမ္းေအးျခင္းဂုဏ္ တစ္မ်ိဳးပါ။
သံေယာဇဥ္ျပတ္တာနဲ႔ ေမတၱာကင္းမဲ့တာလည္း
လံုးဝ မတူပါဘူး။ သံေယာဇဥ္ဆယ္မ်ိဳးရွိတဲ့အထဲက
လူေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ သံေယာဇဥ္ဆိုတာ
ကာမရာဂ သံေယာဇဥ္ဆိုတဲ့ တဏွာကို ေျပာတာ
ျဖစ္လို႔ တဏွာဆိုတာ ျပတ္ေလေကာင္းေလပါပဲ။

တဏွာျပတ္ေလ၊ ေမတၱာႀကီးေလမို႔ သံေယာဇဥ္
ျပတ္တဲ့သူေတြဟာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို
လိုလားတဲ့ ေမတၱာတရား ပိုအားေကာင္းတတ္ပါတယ္။
သံေယာဇဥ္ ျပတ္တဲ့သူရဲ႕ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး
ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အားလံုးဟာလည္း ကိုယ္က်ိဳး
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုးဝမပါတဲ့ သန္႔သန္႔စင္စင္
မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။

ကာမရာဂသံေယာဇဥ္မွာပါတဲ့ ကာမရာဂဆိုတာ
ဖိုမဆိုင္ရာ ကာမရာဂတစ္ခုတည္းကို
ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ သက္ရွိသက္မဲ့
ဘယ္အာ႐ံုအေပၚမဆို သာယာႏွစ္သက္ေနရင္၊
သေဘာက်ေက်နပ္ေနရင္၊ ခင္မင္တြယ္တာေနရင္၊
စြဲလမ္းျမတ္ႏိုးေနရင္ ကာမရာဂပါပဲ။

အရပ္ထဲမွာ သံုးႏွဳန္းတဲ့ တဏွာနဲ႔ ဓမၼနယ္ပယ္မွာ
သံုးႏွဳန္းတဲ့ တဏွာ လံုးဝ မတူပါဘူး။ အရပ္ထဲမွာေတာ့
စကားလွေအာင္၊ နားခံသာေအာင္ တဏွာကိုလည္း
ေမတၱာလို႔ သံုးႏွဳန္း၊ သံေယာဇဥ္ကိုလည္း ေမတၱာလို႔
သံုးႏွဳန္းၾကပါတယ္။ ဓမၼနယ္ပယ္မွာေတာ့ ေမတၱာ
သံေယာဇဥ္ဆိုတာ လံုးဝ မရွိပါဘူး။
တစ္ဖက္သားအေပၚ တြယ္တာတာ၊
တစ္ဖက္ဝတၳဳအေပၚ ႏွစ္သက္တာမွန္သမွ်
တဏွာေတြခ်ည္းပါပဲ။

သံသရာမွာ ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ တဏွာကို ေမတၱာလို႔
လွည့္စားခြင့္ရွိေပမယ့္ သံသရာက လြတ္ခ်င္ရင္ေတာ့
တဏွာကို တဏွာလို႔ အမွန္အတိုင္းျမင္ဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ “ငါ့ေမတၱာကို တဏွာလို႔
ေျပာရေကာင္းလား” ဆိုၿပီး ဆတ္ဆတ္လူး
ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ေရာ၊
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္နဲ႔ပါ အေဝးႀကီးေဝးေနဦးမွာပါပဲ။

မုန္႔ခဲဖြယ္တည္းဟူေသာ ကာမဝတၳဳအေပၚမွာ
သံေယာဇဥ္ လံုးဝ ျပတ္တာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္
အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ကိေလသာ ၿငိမ္းေအးမွဳ
အစြမ္းသတၱိ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားတယ္ဆိုတာ
သိႏိုင္ပါတယ္။ ကိေလသာရဲ႕ ဝါသနာအေငြ႕
အသက္ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္တို႔သာ ပယ္ႏိုင္တယ္
ဆိုေပမယ့္ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ သႏၲာန္မွာ
ကိေလသာ ကင္းစင္ေနပံုကလည္း ဝါသနာ
အေငြ႕အသက္ မရွိသေလာက္နီးပါးပါပဲ။

ေမ်ာက္ဘဝက လာခဲ့လို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ
ေျမာင္းေတြ႕ရင္ ခုန္ခ်င္တယ္၊ ေခ်ာင္းေတြ႕ရင္
ခုန္ကူးခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားဟာ ေထရဝါဒ
ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ လံုးဝမပါတဲ့ တစ္ဆင့္ၾကား
ပါးစပ္ရာဇဝင္စကားသာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ မဟာယာနက်မ္းတစ္က်မ္းက်မ္းမွာ
ပါတဲ့ ဘုရားေလာင္းဝါဒ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းမွဳသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာကို သက္သက္
သိကၡာခ်တဲ့ စကားပါ။ လံုးဝ မမွန္ပါဘူး။

အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ သႏၲာန္မွာ တဏွာဆိုတဲ့
ေလာဘကိေလသာသာ ဝါသနာအေငြ႕အသက္
မရွိသေလာက္ ကင္းစင္တာ မဟုတ္ဘူး။
ေဒါသ၊ မာန၊ စတဲ့ တျခားကိေလသာေတြ အားလံုးလည္း
ဝါသနာ အေငြ႕အသက္ မရွိသေလာက္ ကင္းစင္ပါတယ္။

“သည္းခံမွဳအား သိပ္ေကာင္းတယ္” ဆိုတာ
ဟုတ္မဟုတ္ စမ္းသပ္တဲ့အေနနဲ႔ ဆြမ္းခံထြက္ေနစဥ္
ေက်ာျပင္ကို လက္ဝါးနဲ႔ တအား႐ိုက္ႏွက္တဲ့
ပုဏၰားတစ္ေယာက္ကိုလည္း လံုးဝ စိတ္မဆိုးဘဲ
အရွင္သာရိပုတၱရာ ခြင့္လႊတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
မေတာ္တဆ သကၤန္းစြန္းနဲ႔ ထိမိတာကို ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ၿပီး
ျပႆနာရွာတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကိုလည္း လံုးဝ
စိတ္မခုဘဲ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး
သည္းခံခြင့္လႊတ္ဖို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ
ေတာင္းပန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ဆိုဆံုးမလြယ္မွဳ၊
ဆရာသခင္ေက်းဇူးရွင္ကို ဦးထိပ္တင္မွဳ၊
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသမွဳ၊
စိတ္ဓာတ္ျပတ္သားမွဳ၊
သည္းခံခြင့္လႊတ္ႏိုင္မွဳ... စတဲ့
စြမ္းရည္သတၱိေတြကို ရည္ၫႊန္းၿပီးေတာ့ပဲ
အနာထပိဏ္နတ္သားက “ကိေလသာၿငိမ္းေအးမွဳ
ဂုဏ္အားျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာသာ
အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးရဟန္း၊ အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း”
လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း
အတည္ျပဳခဲ့တာပါ။

တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ အႏွိဳင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ
အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔ “သာရိပုေတၱာဝ
ပညာယ၊ သီေလန ဥပသေမန စ။
ေယာပိ ပါရဂၤေတာ ဘိကၡဳ၊ ဧတာဝ ပရေမာ သိယာ”
ဆိုတဲ့ စကားေတာ္နဲ႔ အနာထပိဏ္နတ္သားရဲ႕
ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို အတည္ျပဳေသာအားျဖင့္
ေဟာၾကားၫႊန္ျပထားတာမို႔ လူသားတိုင္း
လူသားတိုင္း အႏွိဳင္းမဲ့ရဟန္းျဖစ္တဲ့
အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာမွတ္သားၿပီး
စြမ္းအားရွိသမွ် အတုယူက်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစလို႔
ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ ။
【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist Association】
-【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။ ။

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

အသိဥာဏ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ပါ။

အာလုံး စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းတို႕ႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ

 

Copyright @ 2013 အရွင္ေတဇိႏၵ ဒုိက္ဦး.