ဒကာတစ္ေယာက္ ေမးေလွ်ာက္ထားတာပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို မေဝဖန္ေကာင္းဘူး။ ေဝဖန္ရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္။ ငရဲက်တတ္တယ္ဆိုျပီး ေျပာေနၾကပါတယ္ဘုရား။ ေဝဖန္ရင္ အျပစ္ျဖစ္မျဖစ္ သိခ်င္ပါတယ္တဲ႔။
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေဝဖန္ျခင္းဆိုတာ ကြ်မ္းက်င္ ပိုင္နိဳင္စြာ တတ္ေျမာက္ထားရမယ့္ အသိပညာပါ။ သတၱဝါေတြမွာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔ အရာပါ။
ေလာကီေရးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာကထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားကို
ရွာေဖြက်င့္သံုးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မွန္ကန္စြာ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာ ေဝဖန္ သံုးသပ္
ဆံုးျဖတ္နိဳင္စြမ္း မရွိဘူးဆိုရင္ ရသင့္ရထိုက္တဲ႔
ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုမရနိဳင္ ပါဘူး။
မိမိရဲ႕ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ဘဝခရီးမွာ အားကိုးအားထားျပဳဖို႔အတြက္ ပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႔ရာကို အားကိုးအားထားျပဳလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အားကိုးအားထာျပဳလို႔ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဓမၼကို အ ေကာင္းဆံုး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေဝဖန္ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ျပီး ေရြးခ်ယ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕လမ္းစဥ္ ဝိဘဇၨဝါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ဘုရား ငါကဘုရားနဲ႔ အျပိဳင္ျဖစ္ေနတဲ႔ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္အခါက ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ဝိဘဇၨဝါဒ လက္ကိုင္ထားဖို႔ အေလးထားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒဟာ ဘုရားဆိုတိုင္း ရဟန္းဆိုတိုင္း နိဗၺာန္္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို က်င့္ေနသူဆိုတိုင္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္မႈ႕မျပဳဘဲ လက္ခံရတဲ႔ဝါဒ မဟုတ္ပါဘူး။
ပုဂၢလ နဲ႔ ဓမၼ ဘယ္အရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွား အမွန္၊ အေကာင္း အဆိုး၊ အေၾကာင္း အက်ိဳးကို ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ေဝဖန္ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ရဟန္းသာ မကပါဘူး။ ဘုရားမွာေတာင္ အတုအေယာင္ ရွိပါတယ္။ အမွားအမွန္ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳး အတုအစစ္ကို မိမိသိသလို သူတစ္ပါးသိေအာင္လည္း ေဟာရ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာသာသနာျပဳတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ေဝဖန္သံုးသပ္တဲ႔အခါမွာ မွန္ကန္စြာ ေဝဖန္သံုးသပ္နိဳင္ဖို႔ လြန္စြာအေရးၾကီးသလို၊ တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္ အေပၚ ဒုကၡေရာက္ေစလိုတဲ ့ သေဘာမထားဘဲ ဒုကၡလြတ္ေစခ်င္တဲ႔ စိတ္ထားနဲ႔ ေဝဖန္တဲ႔ ေဝဖန္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔လည္း အ ေရးၾကီးပါတယ္။
*** နည္းလမ္းက်နစြာ ေဝဖန္သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ ကိုးကြယ္မႈ႕ဟာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုပဲ ျဖစ္ေစပါတယ္ ဒကာၾကီးေရ႕။ ***
ေရးသားသည့္ဆရာေတာ္ = အရွင္ဥတၱမ
Credit ; Ashin Uttama
Owner's Link ; https://web.facebook.com/uotta.ma.3
မိမိရဲ႕ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ဘဝခရီးမွာ အားကိုးအားထားျပဳဖို႔အတြက္ ပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႔ရာကို အားကိုးအားထားျပဳလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အားကိုးအားထာျပဳလို႔ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဓမၼကို အ ေကာင္းဆံုး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေဝဖန္ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ျပီး ေရြးခ်ယ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕လမ္းစဥ္ ဝိဘဇၨဝါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ဘုရား ငါကဘုရားနဲ႔ အျပိဳင္ျဖစ္ေနတဲ႔ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္အခါက ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ဝိဘဇၨဝါဒ လက္ကိုင္ထားဖို႔ အေလးထားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒဟာ ဘုရားဆိုတိုင္း ရဟန္းဆိုတိုင္း နိဗၺာန္္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို က်င့္ေနသူဆိုတိုင္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္မႈ႕မျပဳဘဲ လက္ခံရတဲ႔ဝါဒ မဟုတ္ပါဘူး။
ပုဂၢလ နဲ႔ ဓမၼ ဘယ္အရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွား အမွန္၊ အေကာင္း အဆိုး၊ အေၾကာင္း အက်ိဳးကို ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ေဝဖန္ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ရဟန္းသာ မကပါဘူး။ ဘုရားမွာေတာင္ အတုအေယာင္ ရွိပါတယ္။ အမွားအမွန္ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳး အတုအစစ္ကို မိမိသိသလို သူတစ္ပါးသိေအာင္လည္း ေဟာရ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာသာသနာျပဳတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ေဝဖန္သံုးသပ္တဲ႔အခါမွာ မွန္ကန္စြာ ေဝဖန္သံုးသပ္နိဳင္ဖို႔ လြန္စြာအေရးၾကီးသလို၊ တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္ အေပၚ ဒုကၡေရာက္ေစလိုတဲ ့ သေဘာမထားဘဲ ဒုကၡလြတ္ေစခ်င္တဲ႔ စိတ္ထားနဲ႔ ေဝဖန္တဲ႔ ေဝဖန္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔လည္း အ ေရးၾကီးပါတယ္။
*** နည္းလမ္းက်နစြာ ေဝဖန္သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ ကိုးကြယ္မႈ႕ဟာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုပဲ ျဖစ္ေစပါတယ္ ဒကာၾကီးေရ႕။ ***
ေရးသားသည့္ဆရာေတာ္ = အရွင္ဥတၱမ
Credit ; Ashin Uttama
Owner's Link ; https://web.facebook.com/uotta.ma.3
0 comments:
Post a Comment
အသိဥာဏ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ပါ။