သာသနာ,ဘာသာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွဳအပါအဝင္
ေလာကနဲ႔သာသနာ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း
အေထာက္အကူျပဳေကာလိပ္ေလးတခု
တည္ေထာင္ၾကျပီး အေတြ႔အႀကံဳရွိၾကတဲ့
မေထရ္လတ္ေလးမ်ား စုေပါင္းပို႔ခ်တဲ့
သင္တန္းမွာ-..
ဝင္ခြင့္အရည္အခ်င္းစစ္စာေမးပြဲလဲ ထံုးစံအတိုင္း
ျပဳလုပ္ေပးတယ္။
သင္တန္းသားတိုင္းက ဓမၼာစရိယတန္းေအာင္ျပီးတဲ့
အရည္အခ်င္းျပည့္ ရဟန္းနဲ႔ဆရာေလးမ်ားျဖစ္ၾကလို႔
ဘာအခက္အခဲမွ မရွ္သေလာက္ပါပဲတဲ့။
အဓိကႀကံဳရတဲ့အခက္အခဲကေတာ့-
ပညာကို မသင္ရေသးမီ ေက်ာင္းစဖြင့္တာနဲ႕-
"သင္တန္းၿပီးသြားတဲ့အခါ ဒီဘြဲ႕ေတြနဲ႔
အလုပ္လုက္ရမယ့္ေနရာကိုေရာ စီစဥ္ေပးမွာလား"
ဆိုတဲ့ေမးခြန္းက စတက္လာတဲ့ျပႆနာပါပဲတဲ့။
ဒီျပႆနာဟာ သင္တန္းတိုင္းလိုလိုမွာ ႀကံဳရတဲ့
ျပႆနာတခု ျဖစ္ေနၾကပံုရပါတယ္။
(ပြင့္လင္းျမင္သာေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့)
ဘြဲ႕နဲ႔ပညာ မသဲမကြဲသင္ၾကားရတဲ့
သမရိုးက် ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ခ်ိဳ႕တဲ့မွဳက
ဆင္းသက္လာတဲ့ အေတြးအေခၚ(ခံယူခ်က္)မွားႀကီး
ပါပဲ။
ပညာဆိုတာ
ေနရာရဖို႔အတြက္ သင္ၾကရမွာလား?
တာဝန္ယူနိဳင္စြမ္း ျပညိ့ဝဖို႔အတြက္
သင္ၾကရမွာလား!
ဒီရည္ရြယ္ခ်က္က
သင္ေပးသူေရာ သင္ယူသူူပါ နွစ္ဦးနွစ္ဘက္လံုး
အျမင္မၾကည္တဲ့ျပႆနာက စတင္ကူးစက္
ျပန္႔ပြားလာတဲ့ 'ပညာေရး ကိုယ္ခံစြမ္းအား
က်ဆင္းေရာဂါ'ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ပထမဝါတြင္းမွာ
တပည့္ေျခာက္က်ိတ္တို႔ကို သင္ၾကားေပးတယ္၊
တပည့္အားလံုးက ေနရာအေၾကာင္း မေမးၾကပါဘူး၊
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
မင္းမ်ိဳးႏြယ္ သူၾကြယ္မ်ိဳးႏြယ္ကေန
စြန္႔ခြာလာၾကတဲ့ ဒီသင္တန္းသားအားလံုးဟာ..
"ေနရာဆိုတာ တဘဝတာတည္းခိုခြင့္အတြက္ေတာင္ ေရရာေသခ်ာတဲ့အာမခံခ်က္မရွိတဲ့
ေလာကရဲ႕ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခ်က္ကေလးတခုမွ်သာ"
ဆိုတာ သူတို႔ဘဝအေတြ႔အႀကံဳအရ သိထားျပီးသား။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က သင္ေပးသမွ် ညႊန္ၾကားသမွ်ကိုသာ သေဘာတရားေရာလက္ေတြ႔ပါ
(ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷ)ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားၾက
ပါတယ္။
သူတို႔ ရည္မွန္းခ်က္ ဝါမကၽြတ္မီမွာပဲ
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ လုပ္စရာမက်န္ေအာင္
ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားၾကပါတယ္။
ကိုယ္ေရးကိုတာျပည့္စံုၾကျပီျဖစ္လို႔
ေနရာအေၾကာင္း မစဥ္းစားၾကပါဘူး။
သူတို႔စဥ္းစားတာက..
သူတို႔ ရရွိထားတဲ့ "ဒီအျမတ္ရတနာေတြ
တေလာကလံုးနဲ႔ ဆက္ဆံေအာင္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု
အသံုးခ်မလဲ"ဆိုတာပါပဲ။
ဝါကၽြတ္ျပီးေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက သူတို႔ဆႏၵကို
ထပ္ျဖည့္ေပးေတာ္မူလိုက္တယ္။
"သင္တို႔ဟာ ငါဘုရားလိုပင္
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ျပီးျပည့္စံုသူ,
ဘဝလံုျခံဳသူေတြ ျဖစ္ၾကျပီ၊
ကဲ-
ရဟန္းတပါး ခရီးတေၾကာင္း ေဒသစာရီလွည့္ၾက...!
ရရွိထားတဲ့အျမိဳက္တရားနဲ႔ ေလာကက်ိဳးေဆာင္ၾက.!
အက်င့္ျမတ္ရဲ႕ျပည့္စံုမွုကို ထင္ရွားျပၾက..!ဆိုျပီး
တာဝန္ေပးလိုက္ပါတယ္။
"ဘယ္ကိုသြားလို႔ ဘယ္မွာေနၾက"လို႔
ဘုရားရွင္ကလဲ မမိန္႔ၾကားဘူး
တပည့္မ်ားကလဲ ဒါကို ျပႆနာတရပ္လုပ္ျပီး
မေမးေလွ်ာက္ဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္လဲ?
ဘုရားရွင္ကလဲ တာဝန္ယူနိဳင္တဲ့ အရည္အခ်င္း
ျပည့္ေအာင္ သင္ေပးျပီးျပီ၊
တပည့္ေတြကလဲ ျပည့္ဝၾကျပီ။
ဘယ္ေနရာသြားမလဲ?
ေပးစရာ အေကာင္းဆံုးပါျပီး
ေပးလိုစိတ္အျပည့္နဲ့လာသူတို႔အတြက္
ေနရာေတြ..
လိုအပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြ..
ေလာကႀကီးတခုလံုးသာမက
ေလာကသံုးပါးလံုး
ေနရာေတြေပါမွေပါ။
ေပးနိဳင္သူနဲ႔ ရလိုသူ အင္အားမမွ်လို႔
ေပးနိဳင္သူေတြ တိုးသည္ထက္တိုးေအာင္
ဘုရားရွင္က ခြင့္ျပဳခ်က္ အသစ္အသစ္ေတြနဲ႔
ခ်ီးေျမွာက္ေပးေနရတယ္.,
ရွင္,ရဟန္းျပဳေပးခြင့္ မဆင့္ဆင့္ေတြနဲ႔.,
ေပးစရာ,ေပးလိုစိတ္
တာဝန္ယူနိဳင္စြမ္း တာဝန္ယူလိုစိတ္
ျပည့္စံု ျပည့္ဝၾကသူတို႔အတြက္
ေနရာေတြက ေနရာတကာမွာ
အသင့္ ငံ့လင့္ႀကိဳဆိုၾကလွ်က္ပါ..
ေပးခ်င္သူ,ေပးနိဳင္သူ ျဖစ္လိုသလား?
ရခ်င္သူ,ရနိဳင္သူ ျဖစ္ခ်င္သလား!
တာဝန္ယူခ်င္တာလား?
ေနရာယူခ်င္တာလား?
ေပးစရာ ရွာမလား?
ရစရာ ရွာမလား?
ႀကိဳက္ရာေရြး
ႀကိဳက္ရာသြား
ကိုယ္သြားတဲ့ခရီး
ကိုယ္ေရာက္မယ္..
ေပးနိုင္သူ,ေပးလိုသူတို႔ကို
ႀကိဳဆိုသူေတြ ေစာင့္ေနမယ္။
ရလိုသူ,ရခ်င္သူကို
ျငဴစူသူတို႔ ေစာင့္ေနမယ္
ရည္မွန္းခ်င္နဲ႔ တန္ရတန္ရာေတာ့
ရွာင္လႊဲမရနိဳင္ဘူးေပါ့.,
ကိုယ္သြားတဲ့ေနရာ ကိုယ္ေရာက္မွာပါပဲ။
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...!
၉.၁.၁၆၊ရန္ကုန္။
ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္
0 comments:
Post a Comment
အသိဥာဏ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ပါ။