အာလုံး စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းတို႕ႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ

Tuesday, December 1, 2015

“ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း”

မာနသည္ ျမန္မာစကား မဟုတ္ပါ။ မဂရာဇ္တိုင္းသားမ်ား ေျပာဆိုၾကေသာ မဂဓစကား၊ မဂဓစာ ျဖစ္ပါသည္။ မဂဓစာသည္ ဘုရားရွင္၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ တရားေတာ္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ေသာစာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (ပါဠိစာ) ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။ ပါဠိဟူေသာစကားသည္ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ထားျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕ ဆိုက္ေရာက္လာေသာအခါ သာသနာေတာ္ႏွင့္အတူ ပါဠိစာေပမ်ားလည္း ဆိုက္ေရာက္လာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕ေသာ ပါဠိစကားကုိ ျမန္မာတို႕က ျမန္မာစကားအမွတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကပါသည္။ ျမန္မာအမ်ား ေျပာဆိုေနၾကေသာ ပါဠိစကားတုိ႔တြင္ “မာန - မာန္” ဟူေသာ စကားလည္း ပါ၀င္ပါသည္။ ဒီေကာင္မ အေတာ္မာနႀကီးတယ္။ ဤသူ ျပဳလုပ္ေနပံုကား အားမာန္ အျပည့္အ၀ပါ၏၊ ဤစကားရပ္တို႕၌ ပါ၀င္ေသာ မာနသဒၵါ၊ မာန္သဒၵါတို႕သည္ကား ျမန္မာအမ်ား၏ ႏႈတ္ဖ်ားမွ မၾကာခဏ ေျပာဆိုတတ္ၾကေသာ ပါဠိစကား၊ ပါဠိသက္ စကားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာတုိ႔သည္ “မာန” ဟူေသာစကားကို ကိုယ့္စကားသဖြယ္ ေျပာဆိုေနၾကေသာ္လည္း ထိုမာန၏ အနက္အဓိပၸာယ္အက်ယ္ကို သိသူ လြန္စြာနည္းပါးလွပါသည္။သဒၵါေရးအားျဖင့္ “မာန”ဟူေသာ ပုဒ္သည္ “မာ” - ဓာတ္၊ “ယု” - ပစၥည္းတည္း။ မာ - ဓာတ္သည္ အကယ္၍ ဘူ၀ါဒိဂိုဏ္း ျဖစ္ျငားအံ့၊ မာန - ျမတ္ႏိုးျခင္းအနက္၊ သဒၵ - အသံ ဟူေသာ အနက္တုိ႔ကို ေဟာပါသည္။ ကိယာဒိ ဂိုဏ္း ျဖစ္ျငားအံ့၊ ပရိမာဏ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္းဟူေသာ အနက္ကို ေဟာပါသည္။ ေလာက ေ၀ါဟာရအားျဖင့္ “တက္ႂကြားႂကြႂကြ၊ ျမင့္လြန္းကလည္း၊ ေလွ်ာက်ေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏” ဟူေသာ သံေ၀ဂလကၤာကို ေထာက္ျပ၍ မာနဟူသည္ စိတ္အားတက္ႂကြျခင္း၊ ဘ၀င္ျမင့္ေနျခင္းဟု ယူဆၾကပါသည္။ ထိုအယူအဆသည္လည္း မမွားပါ။ သုိ႔ေသာ္ သဒၵါနက္ကား မဟုတ္၊ပညတ္နက္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ “မာန”ဟူေသာပုဒ္၏ သဒၵါနက္ကား “ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း” သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း သည္ (၁) ျမတ္ေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း၊ (၂) တူေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း၊ (၃) ယုတ္ေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း ဟူ၍ သံုးမ်ဳိး ရိွပါသည္။ ●ထိုသံုးမ်ဳိးတုိ႔တြင္ ပစၥည္းဥစၥာ၊ အတတ္ပညာ၊ အာဏာတန္ခိုး၊ အဆင္းဏၭန္စေသာအားျဖင့္ တစ္ဖက္ဖက္မွ ငါကသာသည္ဟု ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း သည္ “ ျမတ္ေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း” ျဖစ္ပါသည္။ ●တစ္ဖက္သားႏွင့္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္းသည္ “တူေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း” ျဖစ္ပါသည္။ ●မိမိသည္ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ေအာက္ တစ္ဖက္ဖက္မွ နိမ့္က်ေနပါလ်က္ သူ႔ေအာက္က်လည္း အေရးစိုက္ဖြယ္ မလိုဟု ေအာက္မွ ခံခြပ္ေသာ ၾကက္ကဲ့သုိ႔၊နိမ့္က်ရာမွ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္းသည္ “ယုတ္ေသာ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း” ျဖစ္၏။ မာနဟူသည္ (ေသေယ်ာ ဟ မသၼီတိ အာဒိနာ မညတီတိ မာေနာ) ဟု ၀ိျဂိဳဟ္ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိသည္ ျမတ္ေသာအဆင့္၌ပင္ တည္တည္၊ အလတ္စား ဘ၀ပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အယုတ္စားအဆင့္၌ပင္ တည္ေစ သူတစ္ပါးႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္ရာ၌ မိမိဘက္မွ အသာထား၍ ႏွိဳင္းယွဥ္ျခင္း ကို မာနဟု ဖြင့္ျပၾကပါသည္။ ဤေနရာ၌ ဒုကနိပါတ္မွလာေသာ “ဂေဂၤယ်ဇာတ္”ကို ေဖာ္ျပပါဦးမည္။ ■“ဂေဂၤယ်ဇာတ္”■ •••••••••••••••••••••••• ဂဂၤါျမစ္ႏွင့္ ယမံုနာျမစ္တို႕၏ ဆံုရာတြင္ ဂဂၤါငါးတစ္ေကာင္ႏွင့္ ယမံုနာငါးတစ္ေကာင္တုိ႔ ဆံုေတြ႕ၾကေလ၏။ ဂဂၤါငါးက “အေဆြ၊ အဘယ္ အရပ္မွ လာသနည္း” ဟု ေမး၏။ ယမံုနာငါးက “အကြၽႏ္ုပ္ ယမံုနာျမစ္တြင္းမွ စုန္ဆင္းလာပါသည္။ အသင္သည္ကား အဘယ္အရပ္မွ လာပါသနည္း” ဟု ေမး၏ ၊ ဂဂၤါငါးက “အကြၽႏု္ပ္ကား ဂဂၤါျမစ္ႀကီးအတြင္း က်က္စားသြားလာေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ ဂဂၤါျမစ္သည္ ၾကည္လည္းၾကည္၊ ေအးလည္းေအး၊ ေရေနအင္အားလည္း ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီးကို အမီွျပဳ၍ ကြၽႏု္ပ္၏ ရုပ္အဆင္းသည္လည္း အလြန္အမင္း တင့္တယ္ေနသည္မဟုတ္ပါေလာ” ဟု ဆို၏။ ထိုအခါ ယမံုနာငါးက “ အေဆြ ဂဂၤါငါး . . . သင္သည္ ကိုယ္ကာယအားျဖင့္ ႀကီးမားသည္ကား မွန္ပါ၏ ။ သုိ႔ေသာ္ အကြၽႏု္ပ္ကဲ့သုိ႔ လွပတင့္တယ္ျခင္းကား မရိွပါ။” ဟု ေျပာ၏ ၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ဂဂၤါငါးႏွင့္ ယမံုနာငါးတုိ႔သည္ သူကလွသည္၊ ငါကလွသည္ျဖင့္ ျငင္းခံုေနရာသုိ႔ လိပ္ႀကီးတစ္ေကာင္ေရာက္လာသည္။ ထိုအခါ ဂဂၤါငါးက “ အေဆြယမံုနာ . . . သင္ႏွင့္ငါ အလွျပႆနာကို အခ်င္းခ်င္း ေျဖရွင္း၍ မရၾကပါ။ ဤလိပ္ႀကီးအား ခံုထား၍ ေမးျမန္းရေသာ္မေကာင္းပါေလာ” ဟု ဆို၏ ၊ ယမံုနာငါးကလည္း “မိတ္ေဆြအၾကံ ေကာင္းပါသည္ ၊ လိပ္မင္း အဆံုးအျဖတ္အတိုင္း ကြၽႏု္ပ္နာယူပါမည္” ဟု ေျပာသျဖင့္ လိပ္ႀကီးအား အဆံုးအျဖတ္ေပးရန္ ခံုတင္ၾကေလသည္၊ ထိုအခါ လိပ္ႀကီးက “ဂဂၤါငါးသည္လည္း သူ၏ရုပ္အဆင္း ရိွသေလာက္ လွပပါသည္၊ ယမံုနာငါးသည္လည္း သူ၏ ရုပ္အဆင္းရိွသေလာက္ လွပပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သင္တုိ႔၏ ငါးအလွသည္ ငါကဲ့သုိ႔ေသာ လိပ္၏အလွကို မမီေခ်၊ သင္တုိ႔ငါ့ကိုၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ ငါသည္ လည္ပင္းက ရွည္ရွည္၊ ကိုယ္ခႏၶာ ၀ိုင္း၀ိုင္းျဖင့္ သင္တုိ႔ထက္ လွသည္မဟုတ္ပါေလာ” ဟု ဆိုေလ၏။ ထိုအခါ ငါးတုိ႔က “ဟယ္ . . . လိပ္ယုတ္မာ သင္သည္ ငါတို႕ေမးသည္ကိုကားမေျဖ၊ သင့္ကိုယ္ကိုသာ ခ်ီးက်ဴးခဲ့သည္” ဟု အျပစ္တင္ၾကၿပီးလွ်င္ လိပ္၏ေက်ာကို ေရျဖင့္ပက္၍ ထြက္ခြာသြားၾကေလသည္။ ဤ ဇာတ္ေတာ္ပါ သတၱ၀ါသံုးဦးကဲ့သုိ႔ မာနတရားသည္ သူတစ္ပါးထက္ မိမိက တစ္ေနရာရာမွာ သာသည္ဟု မိမိဘက္မွ အသာထား၍ ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္ျမဲျဖစ္ေလသည္။ ေလာက၌ သတၱ၀ါမွန္သမွ် မိမိဘ၀၊ မိမိ၏ရပ္တည္ခ်က္ကို သိသူ အလြန္နည္းပါးလွပါသည္။မိမိထက္ အရာရာ၌ အဆင့္အတန္း သာေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္ေတြ႕ေသာအခါ “ဤပုဂၢဳိလ္ကား အမွန္တကယ္ မိမိထက္ အဆင့္အတန္းျမင့္ပါသည္တကား” ဟု သိရန္ အလြန္လိုပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႕သည္ မိမိတုိ႔၌ မာနတည္းဟူေသာ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ ရိွေနသျဖင့္ ထိုပုဂၢဳိလ္ႀကီးသည္ မည္သည့္ ေနရာ၌ မိမိေအာက္ အဆင့္အတန္းနိမ့္သည္ဟု အဆင့္နိမ့္ေသာ အကြက္ကို ၾကည့္၍ ဥရုေ၀လကႆပသည္ ဘုရားရွင္၏ တန္ခိုးျပဋိဟာကို ၾကည့္၍ ရွင္ႀကီးေဂါတမသည္ကား ငါ့ထက္ အမွန္တကယ္ တန္ခိုးႀကီး၏၊ သုိ႔ေသာ္ ငါကဲ့သို႕ အာသေ၀ါ ကုန္ခမ္းသည့္ ရဟႏၲာကား မဟုတ္ဟု တစ္ဖက္ဖက္မွ မိမိက အႏိုင္တြက္တတ္ၾကပါသည္။ ■“ဂူထပါဏဇာတ္”■ •••••••••••••••••••••••••• ဒကနိပါတ္ ဂူထပါဏဇာတ္၌ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို တုၿပိဳင္မာန္မူေသာ ေခ်းပိုးထိုးဇာတ္တစ္ဇာတ္ ရိွပါသည္။ အခါတစ္ပါး ခရီးသြားလူတစ္စုသည္ ေရအိုင္အနီး စခန္းခ်၍ ေသာက္ၾကစားၾကၿပီးလွ်င္ ႂကြင္းက်န္ေသာ အရက္ႏွင့္ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ားကို စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ၾကသည္။ ထိုေနရာ၌ ရိွေသာ ေခ်းပိုးထိုးႀကီးတစ္ေကာင္သည္ မစင္နံ႔ကို ရေသာေၾကာင့္ ေျမတြင္းထဲမွ ထြက္လာ၏၊ အျပင္ေလာကသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ လူတုိ႔ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ေသာ အရက္ အႂကြင္းအက်န္မ်ားကို ေတြ႕၍ တစ္၀ႀကီး ေသာက္လိုက္ရာ မူးယစ္လာ၏။ ထုိ႔ေနာက္ လူတုိ႔စြန္႔ထားခဲ့ေသာ မစင္ပံုေပၚသုိ႔ ဖက္၍ တက္၏။မစင္ပံုမွာ ေပ်ာ့အိေနသျဖင့္ ေခ်းပိုးထိုးေကာင္ တက္ေသာအခါေပ်ာ့ဆင္းလာ၏။ ထိုအခါ ေခ်းပိုးထိုးသည္ ဘ၀င္ျမင့္လာကာ “ငါကား သာမန္ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ ၊ ဤေျမသည္ပင္ ငါ၏ အေလးကို မခံႏိုင္”ဟု ေႂကြးေၾကာ္လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆင္ေျပာင္ႀကီးတစ္ေကာင္သည္ မစင္နံ႔ကို ရေသာအခါ ေရွ႕သုိ႔မတိုးဘဲ ေနာက္သုိ႔ ဆုတ္လိုက္၏။ ဤသည္ကို ေခ်းပိုးထိုးက “ဆင္ေျပာင္ႀကီးက အဘယ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆုတ္ေျပးသနည္း၊ သင္လည္း သူရဲေကာင္း၊ ငါလည္းသူရဲေကာင္း၊ သူရဲေကာင္းျခင္းဆံုၾကခိုက္ စစ္မထိုး၀ံ့ဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္ ေနာက္သုိ႔ ဆုတ္ခြာဘိသနည္း” ဟု လွမ္း၍ ေခၚလိုက္၏။ ထိုအခါ ဆင္ေျပာင္ႀကီးသည္ ျပန္လွည့္လာၿပီးလွ်င္ - “ဟဲ့ ေခ်းပိုးထိုး၊ သင္သည္ ငါ၏ေျချဖင့္လည္း မနင္းေလာက္၊ အစြယ္ျဖင့္လည္း မထိုးသာ၊ ႏွာေမာင္းျဖင့္လည္း မသတ္ေလာက္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သင့္ကို မစင္ျဖင့္သတ္အံ့၊ ဟယ္ . . . ေခ်းပိုးထိုး သင္သည္ ငါ၏မစင္ျဖင့္ ေသေလေလာ” ဟု ဆိုကာ ေခ်းပိုးထိုးအထက္သုိ႔ မစင္ညႇစ္ခ်လိုက္ရာ မာနႀကီးေသာ ေခ်းပိုးထိုးသည္ ဆင္၏ မစင္တံုးဖိမိ၍ ေသရွာေလသည္။ ►မ်ားစြာေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေခ်းပိုးထိုးကဲ့သုိ႔ပင္ ကိုယ့္ဘ၀ကို မသိၾကေခ်။မိမိကိုယ္ကိုမိမိ အဟုတ္ႀကီးထင္ကာ မိမိထက္ အဆင့္အတန္း သာလြန္သူကို မာန္မူတတ္ၾကပါသည္။ မာနဟူသည္ မိမိ၏ရုပ္အဆင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာ အတတ္ပညာကိုမီွ၍ အမွန္အတိုင္း ႏႈိင္းယွဥ္ေသာမာနပင္ျဖစ္ေစ၊ ေခ်းပိုးထိုးကဲ့သုိ႔ မရိွေသာ၀တၳဳကို အရိွထင္ၿပီး၊ ႏႈိင္းယွဥ္ေသာမာနပင္ျဖစ္ေစ၊ စင္စစ္ “အကုသိုလ္ အစု” သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အကုသိုလ္မွန္သမွ် မည္သည့္ အကုသိုလ္မွ် ေကာင္းက်ဳိးမေပးပါေခ်။ ■“သာဏ၀ါသီေထရ္”■ •••••••••••••••••••••• ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏သားေတာ္ “ကိတ၀မင္းသား” သည္ မင္း၏သားေတာ္ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အလြန္မာနႀကီး၏။ျမင္သူဆင္းရဲသား ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမ်ားက လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရိွခိုးမွသာ ေက်နပ္၏။ ဆင္းရဲသား ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမ်ားကလည္း မင္းသား၏အႀကိဳက္ ဦးတိုက္ရိွခိုးၾကရေလသည္။တစ္ေန႔တြင္ ကိတ၀မင္းသားသည္ ဥယ်ာဥ္ကစားရာမွ ဆင္စီး၍ နန္းေတာ္သုိ႔ျပန္လာ၏။ လမ္းခရီးတြင္ ဆြမ္းခံၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းမွထြက္လာေသာ “သုေနတၱ” အမည္ေတာ္ရိွေသာ “အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ”အား ျမင္၏။ ရွင္ပေစၥကဗုဒၶါကား ေျမမႈန္႔အလိမ္းလိမ္းကပ္ေသာ ပံ့သကူအ၀တ္မ်ားကို ခ်ဳပ္စပ္ေဆးဆိုးထားေသာ သကၤန္းႀကီးကို ၀တ္ထားသည္။မည္သည့္အရပ္ကိုမွ် မၾကည့္။ စကၡဳေျႏၵခ်၍ ၾကည္ညိဳဖြယ္ႂကြလာ၏။ သုိ႔ေသာ္ မင္းသား၏ မ်က္စိတြင္ ထမင္းေတာင္း၍ ျပန္လာေသာ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္မွ်သာ ျမင္၏။ အနီးသုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါ အျခားသူမ်ားကဲ့သုိ႔ မိမိအား အေလးအျမတ္ မျပဳ။ မ်က္ႏွာကို ငံု႔၍ သြားျမဲအတိုင္း သြားေန၏။ ကတ၀မင္းသာသည္ သုေနတၱရွင္ပေစၥကဗုဒၶါအားၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ေဒါသျဖစ္လာသည္။ဤဦးျပည္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ငါ့အား လက္အုပ္မခ်ီသနည္း။ ငါ့အေၾကာင္းကို သိေစအံ့ဟု ဆင္ေက်ာက္ကုန္းမွ ဆင္းသက္ၿပီးလွ်င္ ရွင္ပေစၥကဗုဒၶါထံပါးကို ေျပးလႊား၍ သပိတ္ေတာ္ကို ဆြဲလုပစ္ခြဲလိုက္ေလ၏။ ရွင္ပေစၥကဗုဒၶါသည္ လက္တြင္းမွ သပိတ္ကို လုယူသြားသျဖင့္ လုယူသူ၏ မ်က္ႏွာကို ေမာ္၍ ၾကည့္မိ၏။ ထိုအခါ မင္းသားက “သင္သည္ ငါ့ကိုၾကည့္၍ အဘယ္ျပဳအံ့သနည္း။ ငါ့ကို ကိတ၀ မင္းသား ဟူ၍ အသင္ မသိသေလာ။” ဟု ႀကိမ္း၀ါးကာ ခရီးဆက္၍ သြားေလ၏ ။ မာနဟူေသာ တရားသည္ အယုတ္အျမတ္ကို မသိတတ္။မိမိဘက္ကသာအျမတ္ဟူ၍ ယူဆမိတတ္ေလသည္။ ကိတ၀မင္းသားသည္ ရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ၏ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ဘာမွ်မသိ။ အစုတ္စုတ္ အျပတ္ျပတ္ သကၤန္းညိဳႀကီးကို ၀တ္၍ ၊ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနေသာ “သူေတာင္းစား”တစ္ေယာက္မွ်သာဟု အမွတ္မွားခဲ့ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ဘာသာသူ ခရီးသြားေနေသာ ရွင္ပေစၥကဗုဒၶါအား အျပစ္မရိွ အျပစ္ရွာကာ ရက္စက္စြာ ျပဳမူခဲ့မိသည္။ သူ၏ အျပဳအမူကား သူ႔အတြက္ အလြန္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ရ၏။ ခရီးသြားရင္း ကိုယ္တြင္း၌ ပူေလာင္လာသည္။ ထိုအပူသည္ တိုး၍ ၊တိုး၍ လာကာ ေအာ္ဟစ္ လူးလွိမ့္ရင္း ကံကုန္ခဲ့သည္။ကံကုန္ခဲ့၍ သူ၏ အေလာင္းေကာင္ႀကီးကိုကား ပစ္ထားခဲ့ရၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ကား ဆင္းရဲမႈ မေအးေသး။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ အ၀ီစိငရဲႀကီး၌ က်ခဲ့ရသည္။ အ၀ီစိငရဲႀကီးမွ လြတ္လာျပန္ေသာအခါ ၿပိတၱာဘ၀ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မစားရ၊မေသာက္ရ ဒုကၡၾကံဳခဲ့ရ၏။ ၿပိတၱာဘ၀မွ ကြၽတ္ျပန္ေသာအခါ ကု႑ီးရြာအနီး တံငါရြာ၌ တံငါသည္၏ သား ျဖစ္လာ၏။ ထိုဘ၀တြင္ လြန္ခဲ့ေသာဘ၀ကို သိႏိုင္ေသာ “ဇာတိႆရဉာဏ္” ျဖစ္ေပၚလာ၍ ေနာက္ေၾကာင္းကို သိျမင္ေသာေၾကာင့္ အျခား တံငါမ်ားကဲ့သုိ႔ ငါးမ်ားကို မသတ္ရက္ပါေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တံငါရြာမွ အေမာင္းအထုတ္ခံရသျဖင့္ သာဏ၀ါသီေတာင္၌ သီတင္းသံုးေနေသာ ရွင္အာနႏၵာထံသုိ႔ ေရာက္လာ၏။အရွင္အာနႏၵာက ေမးျမန္း စံုစမ္းေတာ္မူၿပီး၊ သနားေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၀တ္ေပးလိုက္သျဖင့္ ရဟႏၲာဘ၀ျဖင့္ ကြၽတ္တမ္း၀င္ေတာ္မူရေလသည္။ ထိုအရွင္သည္ ေနာင္ေသာအခါ အရွင္အာနႏၵာ သီတင္းသံုးသြား၍ မိမိသာမေဏအျဖစ္ ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေသာ ထိုသာဏေတာင္၌ အျမဲသီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ “သာဏာ၀ါသီမေထရ္” ဟု အမ်ားက သိၾကသည္။ ဤအေၾကာင္းကို သာဏ၀ါသီမေထရ္က ဇာတိႆရဉာဏ္ျဖင့္ သိ၍ ေဟာျပေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား သိၾကရပါသည္။ ►“မာန” ဟူသည္ သံသရာကို ခ်ဲ႕ထြင္တတ္ေသာ (တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ) ပပဥၥတရား သံုးပါး၌ ပါ၀င္၍ ႀကီးမားေသာ အကုသိုလ္ေစတသိက္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ မိမိ၌ စြဲကပ္ေနေသာ မာနမူကား “အကုသိုလ္” မွန္း မသိတတ္ၾကပါ။အကုသိုလ္မွန္း မသိၾက၍ ထိုမာနကိုပင္လွ်င္ ႀကီးသည္ထက္ ႀကီးပြားေအာင္ ေမြးျမဴတတ္ၾကပါေသးသည္။ အမွန္ေသာ္ကား မာနသည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ အထင္ႀကီး ဘ၀င္ျမင့္ေနျခင္းမွ်ျဖစ္၍ မိမိအတြက္လည္းအက်ဳိးမရိွ။ လူမ်ားကလည္း မာနရွင္ကို မုန္းၾကသည္။ ကြယ္လြန္ေသာအခါလည္း မာနေၾကာင့္ အပါယ္သုိ႔ က်ေရာက္တတ္ပါသည္။ ထိုမွ် အျပစ္ႀကီးမားေသာ မာနကို သိေအာင္ ႀကိဳးစား ဖမ္းဆီး၍ မိမိ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း မ၀င္ေရာက္လာေစရန္ ႀကီးစြာေသာ သတိတရားျဖင့္ ေရွာင္ရွားသင့္ၾကပါသတည္း။ -【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of Young Buddhist's Association】 Posted by www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm -【ႏုိင္ငံေတာ္ၾသဝါဒါစရိယ၊ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕- တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ “ဓမၼစာပန္းခ်ီ” ႏွာ၁၀၂-၁၀၈ မွ-ကူးယူပူေဇာ္မွ်ေဝပါသည္။】 —

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

အသိဥာဏ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ပါ။

အာလုံး စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းတို႕ႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ

 

Copyright @ 2013 အရွင္ေတဇိႏၵ ဒုိက္ဦး.